3 tipy ako maximalizovať počet krokov za deň

dátum: 28.05.22-17:42

Nepodceňujte silu chôdze. Pridanie niekoľkých minút chôdze denne naviac môže mať pozitívny dopad na vaše ciele v otázkach zdravia a fitnes a na počet krokov za deň.

Hľadáte zábavnú, účinnú a spoločenskú činnosť, ktorá vám pomôže denne zvýšiť čas strávený fyzickou aktivitou? Snažte sa urobiť 10 000 krokov denne. Ak chcete zistiť, ako urobiť denne viac krokov, čítajte ďalej.

Zamilujte si chodenie

Prechádzky sú zábavné, hlavne ak na ne chodíte s priateľmi. Je to aktivita kardiovaskulárneho charakteru, a keďže február je v Amerike známy ako mesiac zdravého srdca, je zároveň skvelou príležitosťou začať s plánovaním prechádzok. A zatiaľ čo sa to láskou okolo Valentína doslova hemží, naša rada znie, aby ste niekoho milovali natoľko, že ho tento mesiac vezmete na prechádzku.

Prečo vám chôdza môže pomôcť cítiť sa lepšie

Mnoho ľudí si myslí, že chôdza je aktivita s príliš nízkou intenzitou na to, aby im pomohla dosiahnuť viditeľné fitnes výsledky. Pravda je však taká, že pridanie chôdze do vášho dňa vám prinesie ďaleko viac než len fyzické výsledky, keďže sa vďaka chôdzi budete cítiť lepšie. Ak ste niekto, kto chôdzu nepovažuje za formu cvičenia, rozmyslite si to. Aj keď sa chôdza nepovažuje za vysoko intenzívnu aktivitu, je dokázané, že môže domôcť k regulácii hmotnosti, čo je úžasný benefit, ktorý môže byť pre vás iba prínosom.

Ako vás môže 10 000 krokov zmeniť z neaktívneho na aktívneho človeka

Kladenie jednej nohy pred druhú pri chôdzi je druh činnosti, ktorá je pre mnoho ľudí ľahko dosiahnuteľná. Chôdza je pre neaktívnych ľudí skvelým prvým krokom, ktorý ich dostane na tzv. fitnes rebrík. Keď sa už raz postavíte a začnete sa hýbať pri tak jednoduchej činnosti, akou je chôdza, vaše telo bude prirodzene vylučovať látky, ako serotonín a dopamín, navodzujúce dobrý pocit. To vás emočne nakopne, čo potrebujete na to, aby ste sa stali ešte aktívnejšími.

Ako zvýšiť počet krokov a zaradiť do vášho dňa viac chôdze

100 – 1 000 krokov

Aby ste dosiali tento počet krokov, zmeňte bežné návyky. Zaparkujte ďalej od obchodu, vystúpte z autobusu o zastávku skôr, zvoľte schody, vyhýbajte sa eskalátorom alebo pohyblivým chodníkom alebo sa vyberte na rýchlu 5-minútovú prechádzku s kávou v ruke.

1 000 – 5 000 krokov

Aby ste dosiahli tento počet krokov budete musieť pridať aktivitu vo forme prechádzania sa pri telefonovaní alebo vo forme 20-minútovej prechádzky s proteínovou tyčinkou v ruke. Vedome sa snažte niekoľkokrát denne postaviť od stola a 5 minút sa poprechádzajte po byte a buďte doma aktívni.

regulacia hmotnosti chodzou

5 000 – 10 000 krokov

10 000 krokov si vyžaduje záväzok. Využívajte schody ako formu cvičenia, a to tak, že ich použijete 5 až 6-krát denne, prejdite 5 km, zoberte psa na 40-minútovú prechádzku alebo si urobte dve 20-minútové prestávky na prechádzku na kávu.

Je to veľa krokov. Akýkoľvek počet krokov menší než 5 000 znamená, že ste viac-menej neaktívni (podľa usmernení ASCM je životný štýl s aktivitou nižšou než 5 000 krokov denne sedavý). Dosiahnutie počtu 10 000 krokov denne vám dodá pocit, ako keby ste skutočne cvičili.

Ako si najlepšie odsledovať 10 000 krokov denne

Aby ste kroky sledovali, investuje do jednoduchého pedometra alebo mobilnej aplikácie. Existuje množstvo moderných zariadení, ja však odporúčam, aby ste si našli také, ktoré si budete môcť pripnúť na oblečenie, nosiť na sebe alebo hodiť do vrecka, aby sa tak každý krok počítal.

Mnoho nositeľných zariadení disponuje indikátormi, ktoré zaznamenávajú vaše kroky počas dňa. Veľa mobilných aplikácií a náramkov vám dokonca pogratuluje, keď dosiahnete svoj denný cieľ.

10000 krokov denne